donderdag 1 december 2016

Lekker voor mezelf

Een jaar geleden haakte ik voor mijn schoondochters een omslagdoek. Een paar weken geleden leende ik eventjes één van de twee voor een onverwacht rondje met de hond. Wow, wat een heerlijk ding is dat eigenlijk. En waarom heb ik die nog niet voor mezelf gehaakt? Dus op jacht naar garen.

Ik wilde dezelfde omslagdoek maken, maar in een andere kleurencombi. In de winkel bleek ik alleen de kleuren mooi te vinden die ik voor de meiden ook had gebruikt. Toch die kleuren dus maar meegenomen. Thuis bedacht ik me dat ik die punt van de omslagdoek eigenlijk niet wilde hebben. Dus besloten om een brede sjaal te haken.


Ik gebruikte weer de granietsteek, maar nu steeds twee toeren in één kleur, in plaats van elke toer een andere kleur.


Een ander effect, maar ik vind het zelf erg mooi, deze strepen. 💜


Ik had me alleen vergist in de hoeveelheid garen. Dacht dat ik met hetzelfde aantal bollen als voor de omslagdoek uit zou komen. Niet dus 😀


Dus maar wat bollen bij gehaald.


Oh wat haakt dat lekker weg op haaknaald 9.


Leuk effect hè, steeds twee toeren in één kleur. 


Het fijne van zo'n brede sjaal vind ik dat ik hem op verschillende manieren kan dragen.


Op onderstaande foto kun je goed zien hoe breed hij is. En hij is heerlijk warm! Dus als het een koude winter wordt. . . . Ik ben er klaar voor 👍


En nu zit ik te wachten tot de postbode mijn bestelde pakketje komt brengen. Een pakketje met bolletjes voor mijn volgende project. Soms duurt wachten lang 🙈 maar geduld is een schone zaak, hihi. Ik ben benieuwd welke projecten jullie op de haak/breipen hebben.

Fijn weekend en veel handwerkplezier!



2 opmerkingen:

  1. Wat ziet de sjaal er lekker warm en mooi uit. Op pen 9 schiet dat inderdaad lekker op. Ik heb ook de omslagdoeken nog even bewonderd. Wat zou het leuk zijn om een foto van jullie drieën met doeken en sjaal te maken :-)
    Volgende week wordt het weer kouder, dan kan je lekker wegkruipen in je nieuwe aanwinst.
    Is de postbode inmiddels al geweest? Veel plezier met je nieuwe project.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sjaal en zo heerlijk breed. Handig. Een vest in opdracht staat op de haakpen en een babydekentje voor Nepal op de breipennen. Heerlijk die afwisseling. Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.