vrijdag 8 juli 2016

Vakantievriendin

De afgelopen jaren nam ik steeds dezelfde vriendin mee op vakantie. Ze is zeker 5 jaar lang trouw met me meegegaan. Buiten de vakanties keek ik eigenlijk niet naar haar om, maar tijdens die vakanties hadden we het samen heel gezellig. Maar dit jaar was het laatste jaar dat ze met me mee ging. Volgend jaar blijft ze thuis. Waarom? Nou gewoon, ze is klaar .

Over wie ik het heb? Over Geisha II.
Eindelijk na al die jaren hangt ze in de hal naast haar zus,
Geisha I.
Het lijkt alsof ze scheef hangen, maar dat komt omdat ik vanuit een rare hoek de foto moest maken.
De lijst voor Geisha I had ik destijds zelf gemaakt en een blauwe tint gegeven. Meteen ook de lijst voor Geisha II gemaakt met een groene tint. De lijst heeft al die jaren op de kast liggen verstoffen, maar nu is ie eindelijk in gebruik.
Het patroon komt uit een Borduurblad van jaren geleden.
Het laatste deel van het werk, de stiksteekjes, kostte toch weer meer tijd dan verwacht, maar het maakt het wel af.
Er zit zelfs goudkleurig garen in verwerkt. Zie je het bij de zwarte rand?
Er was in deze serie nog een patroon van een derde Geisha, maar daar ga ik voorlopig maar even niet aan beginnen. Het is mooi zo, dit duo.

Een fijn handwerkweekend toegewenst. En voor wie dit weekend op vakantie gaat, heel veel plezier, geniet ervan.


1 opmerking:

  1. Wauw, wat een prachtige dames! Knap ook dat je de lijsten zelf hebt gemaakt, heel goed gedaan en het vormt een mooi geheel met het borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.