vrijdag 26 februari 2016

Zussendeken 2

We haken alledrie vrolijk verder aan onze zussendekens. Na de eerste rand van Esther was het nu mijn beurt om een rand te verzinnen. Dus dook ik in de Haakbijbel. Dat levert bijna keuzestress op, er staan zóveel mooie steken in. Nu heb ik een zwak voor waaiersteken, dus was de keus toch redelijk snel gemaakt.
De Pauwensteek. Dat is steek 43 uit de Haakbijbel.
Ik appte een fotootje van de steek naar Esther en Astrid en we gingen allemaal meteen aan de slag. Nu moet je weten dat wij héél veel appen en ook de fotootjes vliegen over en weer. Esther vroeg waarom ik de boogjes niet had laten verspringen, zoals haar boogjes.
Ik snapte er niets van, had ik dan het patroon zo verkeerd gelezen? De steek van Esther zag er heel anders uit. Ook die van Astrid leek niet op de mijne, kijk maar:
Na wat heen en weer ge-app kwamen we erachter dat ik een foto van de verkeerde pagina had geappt.
Niet de Pauwensteek had ik naar Esther en Astrid gestuurd, maar de Bladersteek. Die staat een pagina verderop in de Haakbijbel. Lekker suf ☺.
Tja, we hadden alledrie de rand al bijna af voordat we dit ontdekten. Dus maar besloten gewoon door te gaan. Een volgende keer heb ik een makkie met het uitzoeken van een steek, dan mogen Esther en Astrid de Pauwensteek doen en haak ik de Bladersteek ☺☺.

Dit is de deken van Esther tot en met deze rand.

En hier een foto van een stukje van de mijne:

Vorige keer vertelden we al dat Esther en ik ervaren haaksters zijn. Astrid is een newbie. En die meid heeft een doorzettingsvermogen! Petje af voor haar hoor. Ga er maar aan staan om tegen twee ervaren haaksters op te haken aan zo'n groot project. ☺ Als het werk haar niet zint, haalt ze het uit en begint ze (na wat hulp via de app) gewoon opnieuw. En moet je kijken, dat ziet er toch hartstikke goed uit.

En inmiddels zijn we bezig met de volgende rand. Deze keer een steek die door Astrid is uitgezocht. Ook weer een hele mooie. Daarvan de volgende keer wat foto's. We houden jullie op de hoogte.




5 opmerkingen:

  1. Leuk idee, ook zo gezellig en door de kleuren toch heel verschillend. Heerlijk weekend, heerlijk haken ;-) geniet ervan.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zo met zijn drieën een hele deken te ontwerpen! Hetzelfde en toch een beetje verschillend. Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zit jullie gewoon in het bloed ;-)
    Alle drie de dekens worden erg leuk en jullie hebben er veel plezier in, ook dat is terug te zien :-) Geniet er van dames!

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.