vrijdag 5 februari 2016

De deken is klaar

De deken zit in elkaar maar wat een werk! Ik heb al heel wat dekens gemaakt en bij alle dekens een andere methode gebruikt om de lapjes met elkaar te verbinden.
Bij deze tetrisdeken wilde ik een dunne omlijning van de blokjes precies zo als het spelletje eruit ziet.
Ik ben wat gaan zoeken op internet en Pinterest en vond hier een mooie methode. Deze steekjes vallen mooi tussen de blokjes en dat was wat ik zocht.
Van ieder blokje neem je de achterste lus op en je haakt daar een halve vaste in. Dat ging niet zo soepel als ik hoopte. Ieder lusje moest ik apart oppakken en doorhalen, ik heb werkelijk eelt op mijn vingertop van deze klus!
Maar met een geweldig resultaat vind ik zelf. Ik ben erg kritisch over mijn eigen werk maar hier ben ik zowaar tevreden over.
De deken ligt al op het bed van mijn zoon. Ik heb hem even gekaapt om een fotoshoot te maken. Hier zie je meteen hoe goed hij kleurt bij zijn kamer.
Door de week studeert hij aan de overkant. Zo noemen Texelaars de vaste wal. Met de klemtoon op de laatste lettergreep. Zeg je het fout, dan verraadt de overkànter zich. Ik ben blij dat de deken thuisthuis blijft. Zo noemen de studenten dan weer hun ouderlijk huis.
Even mee naar buiten. De kleuren springen je tegemoet.
Nog even op mijn eigen bed. Oh wat zou ik graag een deken maken voor onszelf. Maar dan moet ik even een kleine 200 uur vinden om nog een deken te haken.
Op de eetkamerbank staat hij ook al zo mooi.
Het blijft een plaatje.

Ik ga weer verder met andere handwerkideeën uitvoeren en wie weet komt er op mijn bed ook een gehaakte lapjesdeken.

Allemaal een creatief weekend toegewenst!

6 opmerkingen:

  1. veel werk misschien maar wel heel mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt eer van je werk, hij is prachtig. Paula bedankt voor het meedoen aan de enquête :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met dit geweldige resultaat! De zwarte randjes zijn perfect zo en ook al waren deze laatste loodjes erg zwaar, het is de moeite waard.
    Als jullie zoon aan deze kant van het Marsdiep is, kan de deken mooi op jullie bed (maar dan wel snel terug leggen wanneer hij weer naar huis komt natuurlijk :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, hij is werkelijk prachtig geworden, dan kan je met recht reuzetrots op zijn!

    Fijn weekend!
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, die is gaaf! Ik geloof onmiddellijk dat het in elkaar zetten een gigantische klus was, maar het was het zeker waard. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, hij is superleuk geworden!! Daar mag je zeker tevreden mee zijn.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.