donderdag 24 december 2015

Uit de oude en nieuwe (kerst)doos

Heerlijk is dat toch elk jaar, in de kerstdoos duiken en al die oude handwerkjes weer tegenkomen.

Juist omdat je het maar een paar weken per jaar in de huiskamer hebt hangen / staan, word je het nooit zat.
Deze kerstbeer borduurde ik alweer een aantal jaar geleden. Het blijft een schatje, vind je niet? Het patroon komt uit een Engels blad, CrossStitcher was het geloof ik.

Tegenwoordig borduur ik niet meer zoveel, maar dat is weleens anders geweest. Kijk maar….

Vier placemats borduurde ik ooit, jáááren geleden. Toch blijf ik ze mooi vinden. De rode borduurstof wordt met de jaren wel wat fletser.
Dit patroontje vind ik de mooiste. Maar ook de andere zijn mij dierbaar.

De patronen kwamen uit een Amerikaans borduurblad. Helaas ben ik deze kwijtgeraakt.
En deze droppies, hebben jullie die ook nog gemaakt? Destijds kwam ik ze bij heel veel handwerksters tegen.
En in mijn ‘Quiltjaren’ heb ik deze nog eens gemaakt. Ook die komt elk jaar weer tevoorschijn.
Dit kwam allemaal uit mijn ‘oude kerstdoos’.

Uit de nieuwe kerstdoos van Esther komt dit lieve kerstcadeautje voor een goeie vriendin. Ze blijven leuk, de zeepzakjes naar het patroon van Bonthuishouden.

Wij wensen iedereen hele fijne Kerstdagen. Hopelijk hebben jullie allemaal al je dierbaren om je heen en kun je genieten van deze heerlijke tijd. En misschien blijft er ook nog wat handwerktijd over.

2 opmerkingen:

  1. mooie kerstspullen heb je gemaakt! vooral de borduurwerken vind ik prachtig (mss omdat ik ook het liefst borduur) en ook een fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat komt er veel moois tussen jouw kerstspullen vandaan, prachtig borduurwerk! Die poppetjes, grappig dat je dat vraagt. In eerste instantie dacht ik:"nee, al komen ze me wel bekend voor" maar al snel besefte ik: natuurlijk! Toen je jongens klein waren (dat moet dus zo'n 18 jaar geleden zijn geweest!) had ik een heel stel zwarte pietjes gemaakt naar een gelijk patroon! :-) en die vond je dan overal in de woonkamer terug :-)
    Het zeepzakje is ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving het volgende:
Wanneer je een reactie achterlaat op ons blog, verklaar je je akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Wij delen je gegevens nooit met derden, maar je reactie wordt wel zichtbaar getoond.